Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Liten Love

Av Caroline - 1 augusti 2014 18:35

En vecka har gått sedan våra pojkar kom till oss. Fem dagar sedan Eddie lämnade oss. Känns som en lång tid där dagarna går i varandra. Igår tittade jag på bilder av Eddie, hade glömt hans ansikte.

Liten Love gör framsteg. Han har idag fått flytta från sin kuvös till en värmebädd. Han håller temperaturen bra själv. Nu är det bara värme underifrån. Känns konstigt att hålla honom, ge honom mat i sonden och sedan bara gå därifrån. Det är som om han inte är riktigt vår ändå.
Vi är föräldrar som kommer och går som vi vill. Jag ammar en maskin istället för ett barn.
Han väger 1330 gram nu. Det är nästan hans födelsevikt. Han var ju övervätskad och svullen av för mycket blod när han föddes, så nu väger han 1330 gram på riktigt.

Idag beställde vi avgjutningar av Eddies händer och fötter. Och en fin vagn till Love. En enkel.

Har också fått besök av en vän som hade med en present till Love. Kändes skönt att se en vanlig människa i vår neo- bubbla. Tack för att du vågade komma hit:)

Tack också alla ni raka människor som bryr sig. Som kan prata om båda. Det blir lättare då. Även om jag inte orkar svara alltid.



 
 
Ingen bild

Elisabeth

3 augusti 2014 12:10

Hej Caroline! Låter ju helt otroligt att Love redan har kunnat komma till värmebädd, vilka framsteg!!! Tänker mycket på er och följer er här på bloggen. Som jag skrivit förut beundrar jag din vishet och insikt, tror det kommer hjälpa dig mycket i din glädje och sorg. Genom att du skriver hur ni vill bemötas kan det bli lättare för era vänner att veta hur de ska möta er och kan förhindra många besvikelser. Hoppas ni kan njuta ännu mer av Love nu när det är lättare att plocka upp honom än från en kuvös. Hälsningar en supporter från tvillinggruppen 2014

Caroline

8 augusti 2014 22:31

Tack elisabeth för denna fina kommentar

 
Ingen bild

Martina (AT)

4 augusti 2014 23:42

Stort Grattis till er! En liten fantastisk Love ni fått. Jättetråkigt med Eddie, jag beklagar. Du skriver så bra och klokt, jag följer med intresse.
Ta hand om er, Martina (AT)

Caroline

8 augusti 2014 22:31

Tack martina! Känns bra att många på jobbet tänker på oss. Nu är det inte så mkt att skriva då det går så bra för Love, det kanske jag ska skriva;)

 
Ingen bild

Bea

5 augusti 2014 06:22

Hej! Jag skickade en kommentar på din blogg för ett tag sedan men kan inte se att den kommit fram så jag gör ett nytt försök. Du känner inte mig men ville bara skicka en hälsning samt delge att vi har varit med om ungefär samma resa och om det skulle kännas bra för dig att få stöd av någon som varit med om ungefär samma sak så får du gärna skriva några rader till hause81@hotmail.com. Ibland kan det kännas skönt att veta att man inte är ensam! Se nu till att vara starka för Love och inom en snar framtid kommer ni att få ta med honom hem.. Minnena av den tuffa tiden kommer alltid att finnas men såsmåningom kommer alla framsteg att ta över. Så är det för oss iallafall.. Ta hand om er och grattis till Love! Varma hälsn Bea

 
Ingen bild

Inga Micko

14 augusti 2014 20:56

Hej Caroline! Jag fick veta av Sofia igår vad du och din familj har varit med om. Grattis till er Love och jag är ledsen över att ni inte fick behålla er Eddie. Jag har läst dina fina ord om dina pojkar och hoppas att Love växer sig starkare för var dag som går. kram från Inga Micko

Caroline

16 augusti 2014 14:20

Tack inga! Roligt att du hittat hit;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 13 maj 2015 16:30

Hur kan man leva utan sitt barn? Jag tror inte man kan och ändå gör vi ju det. För dagarna går. Och då har man väl levt. Men vi lever på ett annat sätt. Och vi vill ha dig med i vårt liv så mycket det bara går. Så egentligen lever vi inte utan dig. ...

Av Caroline - 26 april 2015 15:32

Imorgon är det nio månader sedan du var hos mig, fina lilla Eddie. Så oerhört saknad är du. Tid har gått och gör traumat kring din död lite suddigare på något sätt, men smärtan i att du inte är här är precis lika stark. Tiden lurar oss lite, skalar ...

Av Caroline - 20 april 2015 12:55

Av Caroline - 15 december 2014 10:41


Efter önskemål om uppdatering här så gör jag ett inlägg. Vet inte om det är så många som tittar in fortfarande. Vårt liv med tre barn och en stor sorg över vårt fjärde rullar på. Det är tufft. Jag har fått utmattningsdepression, " gått in i väggen...

Av Caroline - 26 september 2014 11:26


Lite uppdatering: Först vill jag säga att Love mår bra. Snart utskriven från hemvården, väger 2,8 kilo och har blivit av med sonden. Han är att betrakta som en frisk liten pojke och vi är lättade över det, det har inte varit självklart. Han har stora...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards