Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Caroline - 10 juli 2014 22:44

Idag koll av magbarnen igen och tappning av fostervatten 2liter. Har försökt tänka mer på de barn vi har och mindre på magbarnen några dagar men nu var det alltså koll igen. Tappningen gick bra, de stack på ett ställe utan moderkaka denna gången. Sedan gjordes också tillväxtultraljud och den stora tvillingen tv1 uppskattas till ca 1,3 kg medan lilla 2 uppskattas till 650 gram ( -40% mot vad han borde väga).

Status där inne är lite försämrat. Lilla 2 hade idag inget fostervatten alls och sämre flöde navelsträng. Läkaren pratade idag som om de troligtvis tas ut v 28. Alltså nästa vecka!! 


jag kommer nog läggas under nästa vecka för att de ska ha bättre koll på de små. Jag har inte alls som det känns nu några kärleksfulla moderliga känslor för de här barnen. Förmodligen för att vi inte vetat eller vet hur det ska gå. Däremot är det jättejobbigt att jag inte klarar att ta hand om Livia och Ines själv, att neotiden innebär månader ifrån dem. Lång tid utan en vanlig vardag. 


Känner att vi vill ge magbarnen namn. Ser framför mig hur de ligger med slangar i respirator med en lapp där det står " pojke storm 650 g". De förtjänar bättre efter allt kämpande. Så det tänker vi mycket på nu, nästan som ett vanligt barnväntande par:).

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards